!Vigyázat, ez az írás “sejtszinten” fog hatni!!

Picture of Dr. Megyaszai Márta

Dr. Megyaszai Márta

Legtöbben sokkal szívesebben szedünk valamilyen táplálékkiegészítőt gyógyszer
helyett. Éppen ezért az étrend-kiegészítőkben hatalmas üzlet van, sokan nyomják be
magukat erre a sok pénzt ígérő piacra akár érdemtelenül, de rendkívül hatásos
marketinggel.


Nem emlékszem, de bizonyára vettem már azért vitamint, mert valaki meggyőzött,
hogy az a legjobb, és csak később derült ki, hogy nem. Emlékszem viszont jól
reklámozott porszívó, szükségtelen tanfolyam, biztosítás és még sorolhatnám mi
minden megvásárlására, amiről később derült ki számomra, hogy felesleges volt,
vagy átverés, vagy rossz minőségű.
De most térjünk vissza az étrend-kiegészítőkre.
Ugyanabból a hatóanyag gyárból több cég vásárol a termékéhez hatóanyagot, csak
az egyik diszkrét kommunikációval töredék áron árulja az elkészült táplálék-
kiegészítő terméket, a másik cég szuper marketinggel sokszoros áron adja ugyanazt.
Sokszor a termékben nincs is benne az ígért hatóanyag.
? De miért is vesszük meg ezeket a (legtöbbször drága) termékeket?

+lehet, hogy tényleg jobb valamiben (összetétel, vivőanyagok,stb.),

+a hatóanyag valóban ennyire drága és mellette ennyire jó is,

a nagyon profi reklámozás, (sokszor személyes) meggyőzés visz rá a
vásárlásra, nem vagyunk szakértők, hogy mire van igazán szüksége a szervezetünknek
és miért, nagyon könnyű eltévedni a táplálékkiegészítők rengetegében, nem ismerjük
milyen valódi választási lehetőségeink, milyen alternatívák vannak
Nem vagyok marketing szakember, de feltűnnek és zavarnak az érdemtelenül
használt, eladást generáló kifejezések, marketing hívószavak.
Íme néhány ilyen kifejezés, amitől sok esetben kiráz a hideg:

“sejtszinten hat” – (személyes kedvencem) ????

Szeretném tudni, hogymilyen MÁS módon tud hatni egy étrendkiegésztő??? Hogyan hat az, ami
NEM sejtszinten hat? Megjegyzem, hogy a víz, amit megiszol, az étel, amit
megeszel, a vitaminok, a gyógyszerek, sőt a mérgek is sejtszinten hatnak!)
Hasonló kifejezések még: “az anyagcserére hat”, “molekuláris szinten hat”

“természetes készítmény”- ����ezzel manapság bármi eladható, ezért még
arra is ráírják, ami nem az. És nincs tisztázva, hogy mit nevezünk
“természetesnek”. Az a kivonat is természetes, amit valamilyen oldószerrel
vontak ki egy növényből?

“aktiválja a szervezet öngyógyító folyamatait” – a testünk működése
nagyon összetett, szeretném tudni, hogy pontosan milyen öngyógyító
folyamatot aktivál és hogyan? A szervezetünk fantasztikus dolgokra képes,
ezerféleképpen tud segíteni önmagán, ha hagyjuk békében dolgozni.

“immunerősítő” – ezzel csak óvatosan, mert ha nagyon megerősítjük az
immunrendszert, akkor jönnek az autoimmun és allergiás betegségek. Itt is
kíváncsi vagyok, hogy az így reklámozott termék milyen módon hat.

“fokozza az őssejt termelést” – ha ezzel nagyon ügyesek vagyunk, akkor
rákot csinálunk. Sokféle őssejt van, az adott termék melyikre és hogyan hat?
Hasonló kifejezések. Őssejt – regeneráló”, “DNS-szintű hatás”

“én is ezzel gyógyultam meg a súlyos betegségből” vagy “amióta ezt
szedem, azóta érzem magam ilyen jól”, vagy “a testvérem / rokonom /
barátnőm/ XY is meggyógyult” – az egyedi történetek nem statisztikák! Ha ezer
emberből 2-3 gyógyult meg amikor szedte a szert, az véletlen. Bármilyen
készítménynél vannak gyógyulások. Ha ezerből 950 jól lett, akkor a
készítmény tényleg hat! IGAZI, létező (!) statisztika tudja megmondani, hogy
tényleg működik valami.

további meggyőző kifejezések: “méregtelenít”, “energetizál”, “ősi /
tradicionális receptúra”, „optimalizálja a szervezet működését”, „megvéd a
modern élet káros hatásaitól”, “biokompatibilis”, “vegyszermentes”,
“semlegesíti a szabadgyököket”, “antioxidáns”, “szabályozza a
hormonműködést”

a csodahatást ígérő kifejezések: „7 nap alatt érezhető változás”, „gyors és
tartós hatás”, „teljes gyógyulás mellékhatások nélkül”, „minden betegség
gyökerét kezeli”, „nem kell többé gyógyszert szednie”, „örökre megszünteti a
problémát”
Még sorolhatnám, de már így is túl sok… Bizonyára te is tudsz mondani még pár
marketing kifejezést.
Igen, bőven vannak olyan étrend-kiegészítők, vitaminok, amiknél ezek a kifejezések
IGAZAK és jogosan vannak odaírva! Itt arról írtam, hogy akkor is használják ezeket a
marketing szavakat, ha nincs mögötte valós hatás, tudás, vagy tudományos igazolás!
És hogy BÁRMIT el lehet adni megfelelő meggyőzéssel.
Ha szedni akarsz valamit, jó tudni mire és miért van szükséged, és melyik
készítmény lehet a legjobb számodra. Ehhez olykor meg kell kérdezni független
szakértőt, akinek nem célja egy bizonyos terméket eladni.
Ez a második poszt a táplálékkiegészítőkről. Jövő héten érkezem a harmadikkal.
Egészséget kívánok!